|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بمناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت:

نشست مشترک مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با معاون قضایی دادگستری استان و قضات کمسیون رسیدگی به آبهای زیرزمینی

جلسه مشترک رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با معاون قضایی ریاست کل دادگستری استان و تنی چند از قضات کمسیون رسیدگی به آبهای زیرزمینی در سالن جلسات شهید شهریاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در ابتدای جلسه، کبری امیری دبیر کمسیون آبهای زیرزمینی شرکت ضمن عرض خیرمقدم وگرامیداشت هفته قوه قضائیه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه را ارائه نمود و گفت: با رسیدگی های مستمر و مجددانه قضات کمسیون منابع آب زیرزمینی اکثر پرونده های این کمسیون به نتیجه رسیده و سعی در تکمیل این پروسه با همکاری قضات پرونده های مربوطه داریم.

در ادامه، قاسم یارمحمدی معاون قضایی ردیس کل دادگستری استان زنجان یاد و خاطره شهید بهشتی بنیانگذار دستگاه قضاء و یاران باوفایش را گرامیداشت و اظهارداشت: شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت نیز ادامه دهنده راه و مسلک شهید بهشتی و دیگر شهدای میهن عزیزمان بودند و این طریق بایستی چراغ راه آینده ما مسئولین باشد.

وی با تقدیر از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به جهت تشکیل این جلسه مفید و صمیمی که در راستای تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه قضا با این شرکت برای جلوگیری از تخلفات منابع آبی صورت گرفته، گفت:به اعتقاد بنده بایستی در قوانین منابع آبی بازنگری اساسی انجام شود تا راه نفوذ و دست اندازی متخلفین به بیت المال و حقوق عامه مسدود شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه، اغلب اوقات به دلیل مراجعات مردمی به داگستری فرصت رسیدگی به همه پرونده ها میسر نمی شود، تصریح کرد: همکاران قضایی بنده پرونده های ارجاع شده را بعد از وقت اداری و زمان متعلق به خود را وقف رسیدگی به این پرونده ها می نمایند.

مجید مصطفوی، جانشین دفتر حقوقی شرکت مادرتخصصی منابع آب ایران نیز در این جلسه با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای خدمت و بویژه شهید رئیسی و تبریک هفته قوه قضائیه، عنوان داشت: از کلیه قضات رسیدگی به پرونده های قضایی منابع آبهای زیرزمینی در شرکت های آب منطقه ای و علی الخصوص شرکت آب منطقه ای زنجان تقدیر نموده و قدر دان زحمات ایشان هستیم.

وی به تصویب قانون توزیع عادلانه آب بعد در سال 1361 اشاره کرد و افزود: پس از تصویب این قانون بازدارندگی هایی در مصرف منابع آب زیرزمینی حاصل شد ولی کافی نبود و تا به امروز متاسفانه بدلیل نقص این قانون متخلفین منابع آب زیرزمینی در اغلب استانها به برداشت های بی رویه خود از منابع آب زیرزمینی ادامه می دهند.

مصطفوی قانون تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز را نیز از چالش های اساسی و تاثیرگذار در هدر رفت منابع آب زیرزمینی دانست و اظهارداشت: این قانون این حق را برای بسیاری از دارندگان چاههای بدون پروانه و غیرمجاز ایجاد کرد تا از منابع آب زیرزمینی بصورت غیرکارشناسی و بی رویه مصرف نمایند.

اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای این هفته بویژه شهید آیت اله دکتر بهشتی و همچنین شهدای خدمت و شهید جمهور آیت اله دکتر رئیسی، گزارشی در خصوص وضعیت منابع آبی استان و میزان ذخیره موجود آب دریاچه سدها و مسائل مربوط به بارشهای اخیر مطرح و تصریح کرد: با توجه به تغییر نوع بارشها از برف به باران و نیاز توجه جدی به نوع مصرف کشاورزان و بهره برداران استان و جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر خشکسالی و کم آبی که از آن جمله فرونشست زمین در برخی از دشت های این استان، این شرکت تدابیر و روش هایی در خصوص پیاده سازی الگوی کشت و افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی اندیشیده اما برای پیاده سازی کامل این روش ها و راهکارها  و همچنین اجرای برخی از طرح‌های عمرانی شرکت، برخی موانع حقوقی وجود دارد که نیاز به بازنگری مجدد دارد.

وی از زحمات قضات کمسیون آبهای زیرزمینی در امر رسیدگی به پرونده های قضایی تقدیر و ازنحوه تعامل قضات با شرکت ابراز خرسندی کرد و افزود: برگزاری چنین جلساتی باعث تعامل بیشتر میان شرکت و دستگاه قضایی و همچنین افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های ارجاعی و ارتقای سطح خدمت رسانی به ارباب رجوع می شود، بنابراین برگزاری دوره ای چنین جلساتی با حضور معاونین و مسوولین مربوطه امری مهم و ضروری است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های صادقانه و بی وقفه قضات کمسیون رسیدگی به آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای زنجان با اهداء لوح تقدیر توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تجلیل بعمل آمد.

کد خبر: 3702
  تاریخ خبر : 13 تیر 1403
 کارشناس روابط عمومی
 87
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 198
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 10,024
  • بازدید دیروز : 24,535
  • کل بازدید : 7,909,582
  • آخرین به روزرسانی : 23 مهر 1403 16:18:56
  • شناسه IP شما : 3.140.186.206

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000