در دیدارمدیران عامل صنعت آب و برق استان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:
در ابتدای این دیدار"علیرضا علیزاده" رئیس شورای انسجان بخشی مدیران صنعت وآب وبرق استان و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت برق استان و اینکه احتمال وقوع قطعی شبکه در بیشتر مناطق استان براثر کاهش تولید وجود دارد، اظهارداشت: صدا و سیمای استان بایستی در جهت سوق دادن مردم به صرفه جویی بیشتر اعلام بسیج عمومی نموده و خود در راس این فرهنگ سازی قرار گیرد تا با رعایت درست مصرف کردن شاهد کمبود برق و خاموشی نباشیم.
وی افزود:با توجه به خشکسالی سالجاری تابستان سختی از لحاظ تولید و عرضه انرژی برق خواهیم داشت و در این میان بایستی گفت که اغلب مصرف برق در استان مربوط می شود به بخش کشاورزی که امسال نیز بدلیل عدم بارشهای بهاری کشاورزان اقدام به بهره برداری منابع آب زیرزمینی زودتر از موعد مقرر کردند که موجب افزایش مصرف برق شده است.
در ادامه "اسماعیل افشاری" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با گرامیداشت عملیات بیت المقدس و سوم خردادو سالروز آزادسازی خرمشهر و همچنین هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهارکرد:مدیریت مصرف آب در زمان پیک مصرف بسیار دشوار است ولی باید سعی کرد تا ماندگاری آب در سفره های زیرزمینی تقویت شود.
افشاری گفت:همچنین امید به بارشهای فصلی داریم و علیرغم اینکه دو سال گذشته یعنی سالهای 98 و 98 نسبتاً سالهای پر بارشی بود ولی متاسفانه سالجاری با کم آبی و بارش کم شروع شده و نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش در بارش نزولات جوی داشتیم و این کاهش خود را در منابع آب سطحی و زیرزمینی استان بخوبی نشان میدهد.
وی با اشاره به آورد مخازن سدهای استان نیز که حدود 67 درصد منفی هستند، تصریح کرد:این موضوع به کرار در جلسات شورای حفاظت و کارگروه سازگاری با کم آبی در استان مورد بحث و همفکری قرار گرفته است و اغلب مسئولین و متصدیان امر به این نتیجه رسیده اند که تا مردم مجاب به پرهیز از اسراف و صرفه جویی و مصرف بهینه نشوند امکان گذر از پدیده خشکسالی و بحران کم آبی وجود نخواهد داشت.
وی در پایان از گزارشات و اخبار مربوط به بحران کم آبی توسط صدا و سیمای مرکز زنجان تدوین و منتشر میشود قدردانی کرد و خواستار تداوم این همکاری شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز تعامل و تامین محتوا توسط روابط عمومی ها را مهم و ارزشمند دانست و گفت:تهیه و تولید برنامه های ویژه خبری برای صنعت آب وبرق استان،زیرنویس های کوتاه و تاثیرگذار به مخاطبین و همچنین همکاری در ساخت برنامه های مشترک می تواند حساسیت مصرف کنندگان را برانگیزد.
لطیفی به ظرفیت فضای مجازی و انتشار مطالب از این طریق نیز اشاره نمودو افزود: امیدورایم در این راستا با کمترین فشار و هزینه به بیشترین نقطه صرفه جویی دست یابیم و در این خصوص رویکرد شرکت های صنعت آب و برق استان رعایت موازین اسلامی است تا صرفه جویی و استفاده بهینه نهادینه و فرهنگ سازی شود و دغدغه ها از بین بروند.