همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور برگزار گردید.
در ابتدای این همایش، دکتر میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان آذربایجان شرقی"تبریز"ضمن خیرمقدم به مدعوین نکاتی را در خصوص اصلاح الگوی مصرف و روش های بهینه سازی و مصرف آب و انرژی بیان نمود و تحقق این موضوع را وظیفه همگانی دانست.
در ادامه، دکتر صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل وزرات نیرو با اشاره به وظایف روابط عمومی ها و لزوم بازاندیشی در این حوزه در شرکت های تابعه این وزارتخانه اظهارداشت: جهان امروز،عصر ارتباطات است و فرآیند جهانی شدن مرزهای جغرافیایی و انسانی را کوچک و به هم نزدیکتر کرده است.وی افزود: با این همه تغییر و تحول در عرصه ارتباطات،آیا نباید دگرگونی و تحول اساسی در روابط عمومی ها و متصدیان امر ارتباطات بین مردم و حاکمیت و دیگر سازمان ها صورت پذیرد.خانم ببران به بروز رسانی و سیستماتیک نمودن بخش های مختلف روابط عمومی های شرکت های تابعه اشاره و نکاتی در این خصوص به حضار ارایه نمود.
وی به لزوم برنامه ریزی کلان در حوزه روابط عمومی با نگاه به گذشته و تفکر و تامل در آن و تدوین برنامه ای درست برای آینده اشاره کرد و گفت: در این راستا روابط عمومی ها باید نکات قوت و ضعف را سنجیده و با یک برنامه راهبردی بصورت شفاف درقبال وظایف سازمان و شرکت خود به جامعه پاسخگو باشند.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل وزارت نیرو فرهنگ سازی را یکی از رسالت های مهم روابط عمومی ها در گذر از بحران کنونی کم آبی دانست و افزود: از این طریق می توان در حوزه انتقال دانش و تجربه و همچنین تغییر در نگرش به نوع مصرف و بینش جدید در مصرف کنندگان از طریق جلب همکاری کلیه ارگانها و نهادهای دخیل بخصوص جهادکشاورزی و آموزش و پرورش، حرکت کرد.
در این همایش دکتر اردکانیان، وزیر نیرو نیز از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص مصرف بهینه آب و انرژی های تجدیدناپذیر برای شرکت کنندگان سخنانی ایراد کرد و اظهار داشت: وجود روابط عمومی توانمند در عرصه ارتباطات برای وزارت نیرو از آنچنان اهمیتی برخوردار بود که این وزارتخانه برای اولین بار از طریق فراخوان، اقدام به انتخاب مدیرکل روابط عمومی نمود.
اردکانیان افزود: امروز عصر مدیریت عرضه و تقاضا است و این موضوع می طلبد تا وزارت نیرو فعالیت اجتماعی را گسترش داده و می توان گفت برای تحقق این موضوع پنج وظیفه مهم بعهده روابط عمومی های تابعه این وزارتخانه می باشد.اول اینکه؛ کاستن از بی اعتمادی بین مردم و شرکت های تابعه این وزارتخانه.دوم اینکه؛ارتقای سواد اهمیت آب و انرژی در ذینفعان و بهره برداران و این موضوع از طریق داده ها و اطلاعاتی است که به مردم منتقل می شود.سوم ؛ توسعه ارتباطات و گفتگو بین ذینفعان آب و انرژی و بیان الفاظ جدیدی از قبیل حیات پایدار،توسعه پایدار،سرعت بیشتر در کارها و ...چهارم؛ پاک کردن اطلاعات نادرست و غلط موجود در اذهان ذینفعان آب و انرژی و پنجم اینکه همکاری بیشتر با نخبگان صنعت آب و انرژی در هر منطقه و نیز استفاده از سمن ها و فعالان این عرصه.
وزیرنیرو تاکید کرد در پایداری آب و انرژی همه سهیم هستند و هیچ کس در مقابل دیگری قرار ندارد و بلکه همه در یک طرف میز قرار دارند.
وی عصرحاضر را دوره شکوفایی روابط عمومی ها دانست و گفت: مهمترین هدف ما باید ایجاد روحیه باور و امید در مردم بوسیله رفع بدمصرفی و مقابله با آن است و دراین مسیر نباید سهم آیندگان و نسل های بعد را نادیده گرفت.
اردکانیان به عدم وجود طرح آمایش سرزمینی پرداخت و افزود:یکی از دلایل بوجود آمدن بحران آب همین موضوع می باشد و برای گذر از بحران آب فرافکنی ها باید حذف شده و جای خود را به مدیریت توأمان عرضه و تقاضا بدهد.
در ادامه این همایش،کارگاهی با حضور مدیران کل روابط عمومی های شرکت های مادرتخصصی و مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت نیرو در راستای حل و فصل مسائل مربوط به روابط عمومی ها برگزار گردید.